Kasvutarina
1850
Kalifornian pioneerit löytävät ihanteellisen välimerellisen ilmaston Sacramenton, Montereyn ja Los Angelesin alueelta, jonne istuttavat ensimmäiset mantelinsa, ja näin syntyi uusi toimiala.
1910
California Almond Growers -osuuskunta perustetaan. Sen seurauksena kalifornialaisesta, pienestä mantelin tuottajasta kehittyy maailman johtava mantelien tuottaja ja markkinoija.
1914
Osuuskunta avaa uuden vastaanotto- ja pakkauslaitoksen, josta tulee aikanaan maailman suurin pähkinöiden käsittelylaitos. Se käsittää 33 korttelin ja yli 36 hehtaarin alueen.
1915
Osuuskunta ottaa sinisen timantin symbolin käyttöön tuotemerkissään. Maailman harvinaisin timantti kuvastaa korkeaa laatua, erottaen tuotteet espanjalaisista ja italialaisista tuontituotteista.
1931
Neljä tuhatta mantelin viljelijää tuottaa 9 miljoonaa kiloa manteleita.
1931
Osuuskunta kehittää mantelien viljely- ja prosessikäytäntöjä kasvattaakseen markkinaosuuttaan kuten tuomalla mekaanisen laatuluokittelun markkinoille.
1949
Klassinen Blue Diamond Smokehouse –mantelitölkki (170g) lanseerataan ensimmäistä kertaa. Myöhemmin tuotteesta muodostuu ikoninen tuote Yhdysvalloissa.
1980
Osuuskunta muuttaa virallisen nimensä Blue Diamond -viljelijöiksi.
2010
Ennätyksiä rikkova kansainvälinen kysyntä johtaa noin 700 miljoonan kilon tuotantoon.
2013
Blue Diamond kaksinkertaistaa tuotantokapasiteetin ja avaa uuden tehtaan Turlockissa Kaliforniassa. Uusi tehdas on suunniteltu luomaan lisäarvoa tuotteisiin uusimman teknologian avulla.
2013
Blue Diamond Almond tutkimuskeskus avataan. Se on maailman ensimmäinen ja ainoa tutkimuskeskus, joka keskittyy pelkästään manteleihin ja niistä kehitettäviin tuotteisiin.
Tulevaisuus
Blue Diamond jatkaa perintöään uudessa viljelijäsukupolvessa ja pyrkii levittämään tietoisuutta mantelien hyödyistä maailmalle.