Kasvutarina

5dc8da5c31542b949320f67ce4488189
1850
Kalifornian pioneerit löytävät ihanteellisen välimerellisen ilmaston Sacramenton, Montereyn ja Los Angelesin alueelta, jonne istuttavat ensimmäiset mantelinsa, ja näin syntyi uusi toimiala.
5dc8da5c31542b949320f67ce4488189
79a606e1aac7e3f7d288f61c1d935cd1
1910
California Almond Growers -osuuskunta perustetaan. Sen seurauksena kalifornialaisesta, pienestä mantelin tuottajasta kehittyy maailman johtava mantelien tuottaja ja markkinoija.
79a606e1aac7e3f7d288f61c1d935cd1
ecc4661672601f92ce4f066a99d3b3c8 (1)
1914
Osuuskunta avaa uuden vastaanotto- ja pakkauslaitoksen, josta tulee aikanaan maailman suurin pähkinöiden käsittelylaitos. Se käsittää 33 korttelin ja yli 36 hehtaarin alueen.
ecc4661672601f92ce4f066a99d3b3c8 (1)
ce803cfeea118977849dad054f58d645
1915
Osuuskunta ottaa sinisen timantin symbolin käyttöön tuotemerkissään. Maailman harvinaisin timantti kuvastaa korkeaa laatua, erottaen tuotteet espanjalaisista ja italialaisista tuontituotteista.
ce803cfeea118977849dad054f58d645
f61037f30c0fd9033fbb657cce42ff3c
1931
Neljä tuhatta mantelin viljelijää tuottaa 9 miljoonaa kiloa manteleita.
f61037f30c0fd9033fbb657cce42ff3c
ef262c9683304b49f5313f39c9708513
1931
Osuuskunta kehittää mantelien viljely- ja prosessikäytäntöjä kasvattaakseen markkinaosuuttaan kuten tuomalla mekaanisen laatuluokittelun markkinoille.
ef262c9683304b49f5313f39c9708513
cocktail
1949
Klassinen Blue Diamond Smokehouse –mantelitölkki (170g) lanseerataan ensimmäistä kertaa. Myöhemmin tuotteesta muodostuu ikoninen tuote Yhdysvalloissa.
cocktail
8e9289d0c6323fbf2fc9a7233cc922f9
1980
Osuuskunta muuttaa virallisen nimensä Blue Diamond -viljelijöiksi.
8e9289d0c6323fbf2fc9a7233cc922f9
8a17ea5a20a3d25fff1c73a253caf334
2010
Ennätyksiä rikkova kansainvälinen kysyntä johtaa noin 700 miljoonan kilon tuotantoon.
8a17ea5a20a3d25fff1c73a253caf334
6eb14db6010e220f6330d465aab887ef
2013
Blue Diamond kaksinkertaistaa tuotantokapasiteetin ja avaa uuden tehtaan Turlockissa Kaliforniassa. Uusi tehdas on suunniteltu luomaan lisäarvoa tuotteisiin uusimman teknologian avulla.
6eb14db6010e220f6330d465aab887ef
f05edd23c43e3bdb71480c8c0ab83707
2013
Blue Diamond Almond tutkimuskeskus avataan. Se on maailman ensimmäinen ja ainoa tutkimuskeskus, joka keskittyy pelkästään manteleihin ja niistä kehitettäviin tuotteisiin.
f05edd23c43e3bdb71480c8c0ab83707
Untitled-2
Tulevaisuus
Blue Diamond jatkaa perintöään uudessa viljelijäsukupolvessa ja pyrkii levittämään tietoisuutta mantelien hyödyistä maailmalle.
Untitled-2